måndag 7 december 2009

Railing downtown

I helgen gick årets upplaga av Sundsvall Railstyle av stapeln nere på torget. Arenan var lite bättre byggd iår jämfört med förra året då vi fotografer satt och trängdes i slutet och fick gång på gång en åkare över sig. Iår var det kanske fotomässigt sämre om man var publik men ändå lika roligt att kolla. Dessvärre missade jag de stora höjdpunkterna när åkarna satte voltar över railen. Lyckades pricka in att kolla ner i kameran vid just dessa tillfällen och fick istället höra hur ett sus gick genom publiken och precis hinna få upp huvudet för att få se landningen. Vågat och läckert var det iaf. Passade även på att hämta ut mitt objektiv som kommit tillbaka från service när jag ändå var nere på stan, nu sitter fokusen som ett smäck!

Fick förresten ett mess från Afrika i helgen. Det var från självaste Croona som skrev att han hade åkt på stryk i två biljardomgångar "OM en asbra afrikan".. Jag hoppas verkligen att han menade mot, eller ska man tro att han har hittat den stora kärleken där nere? :P

6 kommentarer:

johan sa...

Vilken glugg lämnade du på service och var det gratis? berätta allt

Anders Nordlén sa...

Var mitt Sigma 18-50 som behövde få sig en omgång. Hade fyra dagar kvar på garantin när fokustestet var gjort så var bara att skicka in det till verkstaden för att få det fixat. Gratis är gott, ännu godare när det blir bra! =P

johan sa...

åhå, på så vis.

j.croona sa...

Hahahaha! :D

Fan vad fult om det varit OM, tyvärr måste jag erkänna att jag nog bara skrev fel.. ;) Men han var ASBRA fyfan, jag hade inte en chans. ^^ Iofs drack han vatten och jag starksprit! :P Tssss..

Har du fått mina nycklar föresten?

Anders Nordlén sa...

Frågan är vad man ska tro Jimpa..? ;) Att du skulle ner för att plåta kanske bara var en täckmantel. Hade iaf hoppats på att du skulle stå upp för de blågula färgerna bättre :P

Jajemän, fick ett fint dekorerat kuvert med dina nycklar så du vet vart du hittar de om du bestämmer dig för att komma tillbaka :P

Through the light sa...

Oj så duktig du är.