fredag 6 augusti 2010

Hej då Ljusnan!

Idag gör jag sista dagen på mitt sommarvick på Ljusnan, de här veckorna har verkligen gått sjukt snabbt men nu är det tyvärr slut på det roliga och jag ska snart lämna redaktionen för den här gången.

När jag började skriva det här inlägget hade jag först skrivit att vi fick se hur de närmsta veckorna skulle komma att se ut. Jag hade nämligen eventuella funderingar på att ta en avstickare ner till Karlstad för lite gästspel men har nu bestämt mig för att det inte blir så. Fick nämligen två andra samtal idag så kommer att gästspela lite på Kuriren och Ljusdals-Posten istället innan det är dags att återvända till Sundsvall igen för att göra det sista året på utbildningen.

Just det ja, dagen till ära bjöds det på klassisk tack-för-i-sommar-tårta på redaktionen också. Man tackar!

För ett tag sedan var jag ut till en liten by utanför Bollnäs och träffade en otroligt glad och trevlig dam med livsglädjen på topp. Dessutom vägrade hon att bli pensionär. " -Det där med att sticka var ingenting för mig."
Så istället hade hon sökt jobb på jobb över land och rike och till sist fått ett riktigt höjdarnapp. Nu i augusti flyttar hon till fjälls för att bli fjälldiakon i Idre-Särna. Sa jag att hon var otroligt glad?





1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig dam! /viola