fredag 26 november 2010

Fotomässan

I helgen väntar en weekend i Stockholm. Åker främst ner för att besöka Fotomässan och hänga lite, kanske klämma in ett besök på Fotografiska eller Galleri Kontrast i samma veva. Och på måndag anordnar Svenska Fotografers Förbund ett seminarium om att starta eget och jobba som frilansfotograf med allt vad det innebär, kan nog vara matnyttigt att ha koll på nu när man snart tar examen.

Dagens bild kommer från ett sportjobb i somras. Lokalderby i hälsingefotbollen. Klockan närmade sig tid för avspark när jag satt på redaktionen och ju närmare matchstarten kom desto mer regnade det ute. En blick mot himlen visade att det nog inte heller skulle sluta regna lagom till avspark. Gjorde hål i en plastkasse och trädde runt kamera och objektiv och gav mig iväg. Till andra halvlek avtog regnet men molnen var fortfarande mörka samtidigt som ljuset blev allt sämre ute. Fick pressa iso:t tills de till sist tände belysningen som gav ett fint gulstick. Blöt, kall och stel fick jag till sist komma in i värmen på redaktionen och stressa ihop bilderna innan deadline. Sen väntade den 8 mil långa resan hem.

1 kommentar:

Erik Nygren sa...

svar: Låter bra det =)
Naej, det kommer ju aldrig, och när det väl kommer så blir det säkert svårt att få tag i till en början och antagligen svindyrt!
Cyberphoto körde en drive på 24-70in i helgen, 9900 kr. DÅ kunde ja inte hålla mig =) Ska bli gött med 2.8 i bländare.. varje gång ja är ute å fotar med mitt 24-105 (förutom i studio) så vill ja använda mer ljusstyrka.. men det går inte så dä blir det ändring på nu =)