tisdag 22 november 2011

Baklänges utför en backe

När jag i slutet av sommaren låg i en solstol på stranden i Grekland lät ordet skidåkning, som jag precis hört en röst säga genom telefonluren, väldigt långt borta. Väl hemma i Sverige igen planerades jobbet in men två dagar innan plåtningen gick jag och skadade knät på nytt i en fotbollsmatch (sedan tidigare korsbandsopererad).

Så med stela stapplande steg genomförde jag ändå jobbet men den stora utmaningen kom först i slutet av plåtningen när jag fick idéen till att ta en fartbild.
En nerförsbacke letades upp och jag tog med min longboard. Slängde på ett vidvinkelobjektiv (utan autofokus) och satte mig baklänges på brädan och började rulla utför, tätt följd av Johan Hellberg på rullskidorna.

Reportaget kan ni läsa och se på nedanstående länk. Sidorna 18-21.
http://www.actic.se/se/Site/Nyheter-och-media/Stockholm/Magasin-Puls-2/

Förra veckan ramlade Magasin Puls ner i brevlådan och jag kunde se två snyggt redigerade uppslag där dessa bilder var en del av innehållet.



Inga kommentarer: