fredag 16 mars 2012

Årets bild

För precis ett år sedan satt jag på Arlanda med en stor klump av oro, nyfikenhet och spänning i magen och frågade mig själv om jag visste vad jag egentligen gav mig in på. Framför mig hade jag fem, ganska oplanerade, veckor på Hawaii där mitt examensarbete skulle ta sin start. När jag fem veckor senare återvände hem med stärkt självförtroende och många starka och gripande berättelser från de hemlösa som jag dokumenterade i paradiset var det svårt att förstå var den där oron jag kände faktiskt fanns.

Imorgonbitti, ett år senare, sitter jag återigen på Arlanda flygplats. Men den här gången väntar ingen 23 timmars flygresa utan en mycket kortare resa ner till Malmö och Årets Bild. Ser fram emot en rolig helg i gott sällskap!

Bilderna är tagna imorse kring Järvsö under min bilfärd till jobbet. En tjock men fin dimma fick mig att stå på bromsen i det hala väglaget och slänga in bilen på närmsta parkeringsficka för att kliva rakt ut i en snödriva. Med ena benet nersjunket i snöhögen upp till midjan brände jag av ett par bilder innan jag, glad men blöt, hoppade in i bilen.. För att några hundra meter senare göra samma sak igen.. och igen..




Inga kommentarer: