måndag 3 juni 2013

Årets bandybild

Svenska Bandyförbundet utsåg i dagarna Årets bandybild och priset gick till en van Söderhamnare, Stefan Sjödin. Det är femte gången som frilansfotografen plockar hem utmärkelsen och det är bara att gratulera! Och som jag trodde redan när tävlingen utlystes så var det en bild från den numer historiska bandyfinalen på Friends Arena som skulle bli en vinnarbild.

Själv skickade jag för första gången in bilder till denna tävling i år. Förra säsongen hann jag med att bevaka flera bandymatcher än jag gjort tidigare säsonger så det fanns ett större urval av bilder att gå igenom. Mitt val föll iaf till sist på att skicka in en sekvens från en och samma händelse under matchen mellan Edsbyn-Broberg där Simon Jansson fick smeknamnet Jokern efter att ha skurit upp kinden.


Inga kommentarer: