tisdag 6 april 2010

Då: VF Nu: NWT

De första sex veckorna av praktiken har verkligen rusat fram. Min tid hos Värmlands Folkblad är redan över och jag har nu tagit klivit över de den stora konkurrenten på tidningssidan, Nya Wermlands Tidningen. Känns bra att jag får möjligheten att testa på länets bägge stora tidningar och kommer troligtvis kunna ta med mig mycket från det framföver.

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag var ett handslag ifrån Barack Obama. Nu kan jag även gå ut med att jag är ett handslag ifrån två andra storheter, nämligen Johan Engman och Amanda Östberg. Vad är då den gemensamma nämnaren mellan oss tre? Jo, alla har vi varit på jobb där vi träffat Plura.

För min del dök Plura upp tillsammans med Dregen Sara Löfgren och Ola Magnell m.fl. på en presskonfrens där årets deltagande artister i Packmopedsturnén presenterades. Och håll med om att det väl låter underbart att tuffa runt i Värmland på gamla mopeder för att stanna på bygdegårdar, herrgårdar och kaféer för att bjuda på svenska visor till åhörarna. Det kunde ni inte tro om Dregen va?


Inga kommentarer: