lördag 8 maj 2010

Bakom kulisserna

Oftast ser man bara ett namn under bilden, ibland till och med en bildbyline. Därför tänkte jag bjuda på bilder av tre personer som är några av de som ligger bakom de bilder man ser när man på morgonkvisten slår upp någon av Värmlands två tidningar, VF och NWT, och dricker sitt kaffe.


Mattias Lundin laddar inför hockeyslutspel och kollar så allt funkar som det ska.


Linn Malmén fixar ett jobb utanför VF lokaler. Brandmän som skottar snö för att få ihop pengar till att åka på på "os" för utryckningspersonal.


Så här nöjd är man efter att ha plockat hem första pris i Årets nyhetsbild, Anders Hansson NWT.

Samtidigt ska jag passa på att tipsa om bloggar som tilhör två av de fotografer som jag har jobbat med.

Den första är Mattias Lundin(översta bilden). Han är ständig inhoppare på Värmlands Folkblad och frilansar även en del och plåtar sport åt de större tidningarna. Nu såg jag precis att han har tagit bort alla sina gamla inlägg för att börja om på nytt men jag kan lova er att när det väl kommer upp något så kommer det vara bra. Ni hittar hans blogg på: http://pressfotografen.wordpress.com/

Den andra bloggaren jag tänker presentera är Mattias vapendragare, Erik Mårtensson. Uppvuxen värmlänning som har jobbat en del på VF men som nyligen tog sitt flyttlass till Stockholm för att jobba som frilansare. Skön och trevlig kille som är riktigt duktig och dessutom gillar det där med blixtar. Honom hittar ni på: http://erikmartensson.wordpress.com/

Inga kommentarer: