måndag 12 juli 2010

Gatebil

Förra helgen packade vi in oss i husvagnen och åkte de 47 milen söderut till Mantorp för en helg med massa skoj när det norska arrangemanget Gatebil var tillbaka på svensk mark. Va lärde jag mig då av helgen? Jo, ska du stå i mitten av en racebana och plåta en dag när solen står som högst och temperaturen visar över 30 grader i skuggan kan det vara bra att ha tillräckligt vatten med sig.. Det hade inte jag, kände sig skapligt seg i huvudet den kvällen. Men kul var det! Sitter och går igenom alla de tusentals bilder som togs nu och det är ett skapligt urval att göra.

Imorgon är det till slut dags att kliva på arbete igen när mitt sommarvick på Ljusnan börjar. Har varit skönt med lite ledighet mellan jobben men ska bli härligt att få komma igång igen!

3 kommentarer:

GustavN sa...

Hej Anders!

Ser att du pluggar/pluggat? på Bildjournalistik vid Mitt Universitetet,

Tänkte bara ställa en liten fråga, vore kanon om du kunde svara =)

Hur stor del av utbildningen kräver att man är på plats i Sundsvall? Är det kurser varje dag eller bara träffar någon gång i månaden? Projekt osv man gör på annan ort ?

Anders Nordlén sa...

Hej!

Stämmer bra det, börjar sista året till hösten. Skulle nog säga att större delen av utbildningen kräver att du är på plats. Du kommer att ha föreläsningar nästan varje dag i veckan, vet inte hurvida dessa är obligatoriska, men missar du dem är chansen stor att du missar en del matnyttigt som du kanske inte kan läsa dig till lika bra.

Den tid vi har haft som inte var lika mycket i plugget, men ändå inbokade träffar för handledning, är när vi jobbat med B-uppsats eller gjort fotoprojekt. Men som sagt så är större delen av utbildningen lagd på skolan.

Har du kommit in till hösten? =)

GustavN sa...

Yes kommit in men är lite delad över om jag ska börja eller inte :P

Tack för infon =)