tisdag 11 januari 2011

1961

Under mina dagar på Hudiksvalls Tidning i mellandagarna fick jag träffa en trevlig och pratglad dam, Birgitta Forsgren. Hon hade haft besök av dokumentärfilmaren Olle Häger som gjort en intervju med henne om året 1961. Birgitta befann sig då i Tyskland som volontär och vaknade en morgon upp till ett Berlin fyllt av stridsvagnar. Gränsen mellan öst- och västtysland stängdes och muren började byggas.

Detta var bara en av många händelser som speglade 1961. Vill ni få en intressant tillbakablick tycker jag att ni ska klicka er in på länken och se dokumentären "Året var 1961".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste på din tidigare blogg att du hade gjort samma operation som jag gjorde för 3 veckor sen fast dock 2008.

Och funderade lite på hur lång tid tog det för dig innan du fick slippa kryckorna? och hur lång tog din rehab? :)

Anders Nordlén sa...

Hej! Det tog mig sex veckor innan jag fick släppa kryckorna och sen en rehab på minst sex månader. Kolla min andra blogg om skadan så finner du nog svaret på dina frågor :)
www.korsbandsskada.bloggplatsen.se