onsdag 10 augusti 2011

Sportjobb

Blev inkastad på några snabba sportjobb skulle man kunna säga för att hålla det i sporttermer. Efter ett par timmar på en travbana kände jag mig rätt missanpassad bland allt hästfolk. Om det berodde på min okunnighet om häster eller helt enkelt mitt felaktiga skoval(ljusna sneakers) denna leriga dag på innerbanan låter jag vara osagt. Hur som helst så fick jag mina bilder och hastade tillbaka till redaktionen där nästa sportjobb skulle vänta.



När jag kom in på redaktionen var allt jag visste att ett porträttjobb väntade. Någonstans i tidningshuset befann sig sportreportern och intervjuobjektet. Efter att ha letat mig fram steg jag ner i en källare som jag aldrig tidigare varit i och kom ner till arkivet. Förutom de två eftersökta personerna upptäckte jag en riktigt härlig fotomiljö.

Intervjupersonen då? Jo, Sikten Kasimir. Estländaren som valde att flytta till Sverige för att spelafotboll i Hudiksvalls FF. Trots att han kom till Sverige den 30 mars iår klarar han av att genomföra hela intervjun på svenska, det är riktigt imponerande! Men sen verkar han ha rätt lätt för språk också då han även talar fyra andra språk som han lärt sig under sin fotbollssejour runt om i Europa.



Har även hunnit med att träffa Bergsjösonen André Myhrer som hade ledigt från slalomen och var i hemmatrakterna för att ställa upp i kändistävlingen Hudikmästaren. Ett snabbt, och för mig oplanerat, porträttjobb som skulle fixas på direkten.
Men någon Hudikmästare blev det aldrig av Myhrer, istället fick han se sig slagen i finalen av fotbollsmålvakten Fredrik Sundfors.



Inga kommentarer: