torsdag 9 februari 2012

Bandykväll på Ön

Elitserien i bandy sparkade igång ikväll igen efter VM-uppehållet där det svenska landslaget stod för en bragdvändning i finalen mot Ryssland och plockade hem guldet.
Ett gäng av guldlirarna spelar till vardags i Edsbyn och ikväll ställdes de mot Sirius hemma i bandykyrkan på Ön.

Fotomöjligheterna i inomhushallen kan vara lite kniviga. Eftersom det är just en hall så är läktarna nära planen vilket gör att om du som fotograf vill stå längs långsidan och fota endast har en meters bredd från planen. Och då gäller det att vara på tårna när spelarna kommer mot en i full fart om man ska lyckas hoppa undan.

Istället valde jag att stå längs kortsidan, i slutet av skyddsnätet. På lagom avstånd för att inte få en skottprojektil på mig men ändå på ett bra ställe för att hitta sköna vinklar. Dock var jag inte beredd när det plötsligt kom en boll mot mig ändå.
Följde ett anfall i sökaren och fick se ett skott på långt avstånd och hur spelarna slappnade av. Släpper kameran och får se bollen susa en och en halv meter ovanför mitt huvud och smälla rakt in i planket bakom mig - tio centimeter ovanför min andra kamera som jag hade lagt på ett hyllplan. Undrar vad försäkringsbolaget hade sagt om de hade fått in ytterligare ett kameraärende från mig den här veckan?

Matchen då? Hemmavinst för Byn med 4-3.







Inga kommentarer: