tisdag 7 februari 2012

Super Bowl vs. drifting

Satt och slökollade på Super Bowl samtidigt som jag gjorde bildurval och fixade lite bilder häromnatten. Sportintresserad som man är så tänkte jag att det vore väl kul och en bra match att se när man aldrig sett sporten tidigare. Men kan inte direkt påstå att jag fastnade för det och såg den där tjusningen som nog alla amerikaner ser. Passa bollen, springa ett par meter rakt in i en klunga, ramla och så avblåst.. och så gör vi det igen.. och igen. Blev väldigt långdraget. Tur att pausunderhållningen var bra iaf.

En annan sport som jag däremot har koll på är drifting. I december packade jag penna, block och kamera och lämnade ett snöigt Hälsingland för ett bart Norrköping. Där skulle jag träffa bilbyggaren och driftingföraren Andreas Magnusson för ett garagereportage åt Street & Strip Magazine. Andreas håller på att bygga en ny driftingbil av något så, inom sporten, ovanligt som en Opel Calibra. Idag kom tidningen ut i affärerna och där hittar ni mitt reportage draget över sex sidor.











Inga kommentarer: