fredag 12 oktober 2012

Bandyballs

Bandysäsongen har dragit igång igen, något jag verkligen fick känna av när jag bevakade World Cup i onsdags.

För fyra år sedan flyttades cupen från Ljusdal till Sandviken. En flytt som kom att innebära ett stort publiktapp och bubblande känslor bland framförallt hälsingesupportrarna. Men i år stod det klart att det skulle bli en utbrytarmatch från Sandviken, den klassiska "nattmatchen" mellan Ljusdal-Bollnäs.
Och det är inte ofta man ser klackar från respektive lag ha samma åsikt - World Cup hör hemma i Ljusdal.

Under uppvärmningen stegade jag ner till långsidan av planen för att testa lite ljus. Efter en stund känner jag hur det smäller till mellan benen när en, lyckligtvis inte alltför hård, bandyboll tar bana rätt mot mina kära ägodelar. Ett djupt andetag senare så var jag redo för att matchen kunde blåsas igång. Matchen i sig bjöd på en bra stämning från de strax över 3000 på läktaren även om spelet kanske inte var det mest intressanta den här kvällen. Segrade gjorde till sista Bollnäs med 1-2.


Inga kommentarer: